Thursday 2 February 2012

Kisah hati

Salam...ini adalah entry pertamaku... Aku tak pasti sama ada aku ni ada bakat dalam penulisan atau tidak ;) Tapi aku terdetik untuk buat blog dan post my first entry ni apabila aku terbaca satu blog ni kepunyaan Intanaziela aka mama Hadif ... Seronok lihat dia bercerita tentang kehidupan yang dilalui sedih, gembira, marah semuanya dicoret dengan penuh ikhlas... Mungkin itu yang menarik perhatian aku untuk korek semua entry dia...minta izin yer kak... He...he... Aku tak kisah kalau blog aku ni tak ada org nak baca pun yang penting mulai hari ini blog ni la yang menjadi tempat meluah segala yang terpendam di hati... Sebab tu tajuk entry kali ini adalah Kisah Hati... He..he..feel lebih pula... Ye la semenjak tinggal sorang-sorang tak ada mangsa nak dengar cerita aku ni...keluh kesah lepas balik kerja terpendam jer lama- lama mau jadi barah berkarat.. Hish!! nauzubillah minta dijauhkan daripada aku dan orang yang aku sayangi... Ok cukup la tu bercerita soal hati...

Ni nak cerita tentang rasa happy nak balik kampung.. Emm..berkait hati juga ni... Memang manusia ni tak boleh lepas daripada perkara yang berkait dengan hati dan perasaan... Itulah bezanya manusia dan binatang... Cerita pasal ni teringat cerita mak tentang anak buah kesayangan aku Nur Ishqi Qasrina a.k.a Ishqi.. Cerdik betul dia..mak cerita yang ayah membebel pasal monyet kat kampung yang banyak sangat habis semua pokok-pokok yang baru nak berputik dikerjakannya..tetiba dia menyampuk "Emm!! Jahat betul monyet ni tak berperikemanusiaan" tersenyum mak dan ayah dengar dia cakap... Ni la penangan cerita Magika yang sampai sekarang masih hangat lagi kat rumah aku walaupun cerita dah lama keluar wayang hu..hu...

Ok berbalik cerita nak balik kampung esok... Tadi pergi Putrajaya Central nak beli tiket bas..first time ni nak balik naik bas lepas setahun kat sini, tu pun sebab bajet dah lari gara-gara gaji bulan Jan ni cepat sangat dapat... Nama je belajar account dulu tapi akaun sendiri hancus hu...hu... Hajat hati nak naik bas pukul 6.30 petang tapi minggu ni cuti panjang, Maulidur Rasul plus Thaipusam so ramai yang ambil kesempatan nak balik kampung yang tinggal cuma tiket pukul 9 malam itu pun tinggal 3 seat saja... Nak tak nak aku beli saja la.. Terfikir gak aku macam mana aku nak balik esok?? Siapa nak hantar aku?? Bas Nadi Putra ni malam-malam ada ke?? Senang ke nak dapat??? Hai.. Macam-macam aku fikir...tapi tak apalah nanti pandai-pandai la aku nak hidup... Eh! cukup la dulu nak call mak ni, nak inform esok balik naik bas suruh ayah ambil nanti kat sana pulak aku tak ada orang nak ambil, dah la sampai tengah malam... Ok nanti ada masa aku update lagi rasa hati aku kat sini... Mulai hari ini, saat ini, tika ini di sinilah hidupku, rasaku, diariku.....salam ;)

1 comment:

  1. Tergelak aku tgk entry ni mana perenggan dia ni??? Tadi sikit punya baik aku buat bila post mak ai!! Panjangnya... He..he... Hope pas ni tau la cara nak wat perenggan...

    ReplyDelete